söndag 11 november 2018

Kursvecka 1

Då var första kursveckan avklarad. Jag är ganska nöjd faktiskt. Det har varit ett intressant innehåll. Jag har varit trött i huvudet på kvällarna, men jag märker att all den fysiska aktiviteten har satt fart på min kropp. Jag VILL liksom göra mer saker. Men det är fortfarande huvudet som är tungt om kvällarna. Och att äntligen få krypa ner i min fluffiga säng om kvällarna, är fortfarande det bästa som finns!

Den fysiska biten denna vecka har väl varit rätt så mild. Första veckan består ju naturligtvis av mycket genomgångar och igångsättning av kroppen. Vi har promenerat, testat gymmet på Skogsgläntan, jobbat med rörlighet och styrka med pilatesbollar och gummiband. Jag missade ett pass med vattengympa i torsdags då jag var ledig för ett läkarbesök med pappa.

På teoripassen har vi pratat om stress, hur kroppen reagerar, hur hjärnan fungerar osv. Vi har testat avslappningsövningar, skrivit och funderat över olika frågeställningar. Vi har även haft träningslära och kroppskännedom - där vi pratat om kroppen, muskler, funktioner och hur kroppen och knoppen hänger ihop.

Ett kreativt pass i fredags där vi fick testa att skapa med lera. Det var riktigt roligt. Jag älskar ju allt sånt där. Att pyssla, skapa och hålla på. Då mår jag som bäst. Jag funderar på att göra något sånt där på min fritid. För min egen skull. Ta en kurs eller så. Måla mer. Skapa. Jag tror det är något som saknas i mitt liv just nu. Till vårterminen ska jag hitta något kreativt som jag vill testa. Det är ett nytt mål!

Jag har inte så mkt negativt att säga om kursen. Jag måste sluta vara så negativt rent allmänt. Men jag har det lite svårt att hantera alla andra deltagare i kursen. Jag kommer inte skriva några namn, eller berätta så mycket mer än så. Men det tar lite på krafterna att vara med andra människor hela dagarna. Men jag tror att det kanske blir bättre nu nästa vecka när vi lärt känna varandra lite mer. Vi får se!

Jag ser i alla fall fram emot nästa veckas alla fysiska aktiviteter och tid för mig själv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar