tisdag 6 november 2018

Kursstart!

Idag började min kurs. En kurs på 6 veckor där jag på heltid ska fokusera på min egna hälsa. I kursen ingår teori kring stress, kroppskännedom, sömn, avspänning, träningslära, kost, ergonomi samt fysisk aktivitet. Man kan se det lite som ett buffébord av prova-på-aktiviteter för att lära känna sig själv och eventuellt hitta något man brinner för. Något som kan ge den där svårfångade återhämtningen. Något som GER energi istället för att TA.

Idag var det väl mest introduktion till hur resten av veckorna kommer att se ut. Vi presenterade oss för varandra, pratade lite allmänt om hur kroppen fungerar i samband med stress, och efter lunch var det dags för cirkelträning på ett gym.

Jag älskar att träna. Det är endorfinerna jag är ute efter. Må-bra-hormonet. Instruktören tyckte vi skulle köra med lätta vikter och i lugnt tempo eftersom det var första gången. Men jag är ju ganska van att träna så när det var dags för station nr 2 gick jag all-in. På med vikt så svetten sprutade. Skönt!

Det här ska bli riktigt spännande. Jag hoppas kursen kommer ge mig verktygen att på något sätt prioritera mig själv mer och orka med vardagen på ett bättre sätt.

Tjingeling!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar