måndag 17 december 2018

Kursvecka 4

Ett konstverk gjort av mig på veckans kreativa stund
Jag ligger efter med att rapportera för kursveckorna. Det har varit lite mycket om dagarna även i privatlivet, så det har inte funnits så mycket energi över om kvällarna till att blogga. Men jag tänkte ändå nämna lite vad vi pratat om, så här i efterhand.

Vecka 4 hade temat: sömn och stress. Jag kan väl inte direkt säga att jag har några sömnproblem. Många får ju svårt att sova när de lider av stress/utmattningssyndrom. Jag fungerar lite tvärtom. Jag sover som en stock, kan sova hur mycket som helst. Mitt problem har väl istället varit att jag kan sova istället för att ta tag i mina problem. Jag liksom rymmer in i sömnen. Och oavsett om jag sover 3 timmar eller 13 så är jag lika trött när jag vaknar ändå.

Så det är något jag fått jobba med. Att all trötthet jag känner inte är "sova-trött". Att jag behöver aktivera mig mer för att få energi. Lite moment 22.

Vi fick även testa medicinsk yoga denna vecka. Det var inte heller min grej. Det sägs ju att yoga ska vara så himla bra om man är stressad. Men hittills har jag inte lyckats slappna av. Usch, det är verkligen inte min grej. Även fast jag skulle vilja att det var det. Men jag tror inte jag har gett upp än. Det kan hända att jag ger det några chanser till. Det finns ju så många olika sorters yoga man kan testa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar