måndag 29 oktober 2018

Behovet av att samla tankarna någonstans


Ja, behovet av att samla tankarna någonstans. Det är nog anledningen till varför jag startar denna blogg idag. Jag har ingen önskan om uppmärksamhet eller ett behov av att någon bekräftar det som jag kommer att skriva här. Jag kommer att skriva här för att på något sätt få ordning på mina tankar.

Jag mår inte bra. Det är väl utgångspunkten i allt det här. Jag mår inte bra mentalt. Jag är en stressad, utmattad, sorgsen, bitter och aningen deprimerad kvinna. Det finns anledningar till detta. Jag kommer säkert prata om dessa i ett annat inlägg framöver.

Min mentala hälsa har påverkat mitt arbete, mitt privatliv och allt däremellan. Jag har nu fått möjligheten att via min arbetsplats jobba med personlig utveckling. En kurs på 6 veckor. Kursen börjar om 1 vecka och jag kommer skriva om den här. Jag tänkte berätta om vad vi får göra på dagarna, mina tankar kring sådant vi pratat om och hur jag tänker applicera allt jag får lära mig till min vardag, arbetsliv och relationer.

Bloggen kommer antagligen ändra utseende vartefter. Just nu fick den ett enkelt utseende. Jag är vanligtvis en kreativ person men de senaste 2 åren har min stress hindrat mig mycket i just det avseendet. Vem vet, efter dom här 6 veckorna på kurs kanske jag återfunnit lite hopp om livet och lust att skapa.

Det här får räcka för det första inlägget. Lite som ett välkomstbrev eller bruksanvisning till bloggen. Läs om ni vill. Kommentera om ni vill. Men jag är här för min skull.

Söndag kväll - dags för matlagning. En passion jag har! Ikväll blir det sötpotatissoppa med knaperstekt chilihalloumi och rostat surdegsbröd. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar